Dienstverlening en bereikbaarheid van de gemeente Ommen

Medewerkers van de gemeente Ommen en Samen Doen werken waar dat kan vanuit huis. In het gemeentehuis werken we met een minimale bezetting. Hierdoor kan het zijn dat onze dienstverlening anders is dan u van ons gewend bent. Of het duurt iets lange voordat u een reactie krijgt.

De gemeente Ommen is telefonisch bereikbaar. U kunt ons bellen via 14 0529. U kunt uw vragen ook online stellen via deze website of onze sociale media.

  • We vragen u om, wanneer u geen afspraak hebt, niet naar het gemeentehuis te komen.
  • We vragen inwoners en bezoekers, die last hebben van verkoudheid, hoesten of koorts, met een afspraak, een nieuwe afspraak te maken.
  • Mogelijk gaat een afspraak die u hebt met één van onze medewerkers niet door of deze afspraak vindt telefonisch plaats. U wordt hierover door de betreffende medewerker geïnformeerd.

Inloopuren van Samen Doen vervallen

Huisbezoeken die niet noodzakelijk zijn, gaat niet door. In overleg bekijken we of we met u kunnen bellen.

Documenten of archiefstukken inzien

Het inzien van documenten, zoals aangevraagde/verleende omgevingsvergunningen, bestemmingsplannen of archiefstukken gaat voorlopig als volgt:

  • U kunt documenten uitsluitend op afspraak inzien. Voor een afspraak belt u met 14 0529.
  • Veel bestemmingsplannen en wijzigingsplannen zijn digitaal in te zien. Ook op de landelijke website www.ruimtelijkeplannen.nl